Versetul zilei

joi, 12 ianuarie 2012

Omul duhovnicesc


Puterea lui Dumnezeu adusa de Duhul Sfant noua, este in duhul nostru si este chiar duhul nostru care nu se bazeaza pe intelepciunea omeneasca, sufleteasca a mintii [care se obtine prin studiu si exercitiu al mintii - care apartine sufletului si care este o functie naturala cu care ne-am nascut fiecare dintre noi], ci pe intelepciunea sau cunoasterea launtrica a duhului adusa de Duhul Sfant, pe care o da aceluia care se situeaza la nivelul duhului, si ii poate percepe simtirile lui ca apoi sa le transmita mintii facand-o sa inteleaga, sa priceapa aceste lucruri tainice ale duhului.

Adesea noi interpretam lucrurile adanci ale lui Dumnezeu cu mintea noastra. Minte care vede doar la suprafata, nu vede adancimea Cuvantului lui Dumnezeu. De aici ies atatea pareri personale, contradictorii provocand scindarea crestinilor in grupulete [denominatiuni] fiecare cu ideile lor. De ce ?

Pentru ca marea majoritate nu stiu diferenta dintre duh si suflet. Multi nici nu stiu ca au un duh in ei si nici ce este acela un duh. Vezi Trup, suflet si duhCe este sufletul omului? si Functiile duhului omenesc.

1 Corinteni 2:11-12 "In adevar, cine dintre oameni cunoaste lucrurile omului, afara de duhul omului, care este in el? Tot asa nimeni nu cunoaste lucrurile lui Dumnezeu afara de Duhul lui Dumnezeu. Si noi n-am primit duhul lumii ci Duhul care vine dela Dumnezeu, ca sa putem cunoaste lucrurile, pe cari ni
le-a dat Dumnezeu prin harul Sau"

Asa cum Pavel spune, doar duhul omului [si in mod special constiinta] cunoaste lucrurile inlauntrul omului, asa cum Duhul lui Dumnezeu cunoaste tainele adanci si lucrurile lui Dumnezeu. De aceea Dumnezeu ne-a dat Duhul care intra in duhul nostru si se face UNA cu el si duhul nostru este capabil atunci sa cunoasca lucrurile lui Dumnezeu aduse de harul Sau.

1 Corinteni 6:17 "Dar cine se lipeste de Domnul, este un singur duh cu El"

Este imposibil ca prin mintea noastra naturala, oricat de invatata ar fi [13.000 de doctorate magna cum lauda, masterate....] sa cunoastem lucrurile duhului, pentru ca doar duhul cunoaste mintea, emotia, vointa omului si nu invers.

Constiinta care este parte a duhului, ne cunoaste gandurile, faptele prin vointa, placerile/iubirile prin emotii si ni le face cunoscute la nivelul mintii - valabil pentru toti oamenii.

Romani 1:19-21 "Fiindca ce se poate cunoaste despre Dumnezeu, le este descoperit in ei, caci le-a fost aratat de Dumnezeu. In adevar insusirile nevazute ale Lui, puterea Lui vecinica si dumnezeirea Lui, se vad lamurit, dela facerea lumii, cand te uiti cu bagare de seama la ele in lucrurile facute de El. Asa ca nu se pot dezvinovati; fiindca, macar ca au cunoscut pe Dumnezeu, nu L-au proslavit ca Dumnezeu, nici nu I-au multamit; ci s-au dedat la ganduri desarte si inima lor fara pricepere s-a intunecat"

Psalmistul spune in Psalmul 51 "pune in mine un duh nou si statornic".  Duhul Sfant care are si simbol de "ulei" - ungerea Duhului Sfant - ne unge, adica lucreaza, se misca in noi, dandu-ne intelegerea lucrurilor lui Dumnezeu si ne invata dinlauntru, din duhul nostru, prin acel simt launtric [daca il avem dezvoltat prin cunoasterea acestuia] lucrari pe care le face Duhul si ce ne aduce cand se aseaza in noi.

Daca nu stim ce avem in duhul nostru si ce ne aduce, nu vom folosi niciodata aceste resurse divine si ne vom folosi doar de ce avem la dispozitia noastra si anume mintea, vointa si emotiile noastre sarace, goale, neputincioase si influentate de firea pamanteasca care este in madularele noastre, chiar daca aceste influente sunt bune, sunt in acelasi timp NEFOLOSITOARE deoarece isi au sursele in firea pamanteasca care este de la Diavolul si nu din duhul, unde locuieste Duhul Sfant!

Dar daca noi vom da voie duhului sa devina duhul mintii noastre, atunci suntem duhovnicesti, avem prezenta duhului in mintea noastra care este sediul gandurilor, a ratiunii, al opiniei, al memoriei.

1 Corinteni 2:14-16 "Dar omul firesc nu primeste lucrurile Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el, sint o nebunie; si nici nu le poate intelege, pentruca trebuiesc judecate duhovniceste. Omul duhovnicesc, dimpotriva, poate sa judece totul, si el insus nu poate fi judecat de nimeni"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu